El passat 27 de
març molta gent va penjar fotografies a les xarxes socials com facebook, twitter o snapchat vestits
de color groc amb el hashtag #wearyellowforseth,
però perquè?
El 20 de març, els pares d’en Seth, un nen que pateix immunodeficiència combinada greu (SCID), més coneguda com síndrome del “nen bombolla”, van penjar a Internet un vídeo on el seu fill demanava al món que el dia 27 de març vestís de groc (el seu color preferit) per recolzar-lo. A més, la gent havia de penjar les fotografies on apareixien vestits de groc amb el hashtag #wearyellowforseth, d’aquesta manera podrien ser impreses i penjades a l’habitació de l’hospital on el Seth viu temporalment. Aquest vídeo, amb el que els pares d’en Seth no pretenien iniciar una campanya via Internet, es va estendre més del que estava previst, fins el punt que 2 milions de persones el van veure i mils de persones van participar en aquesta causa vestint de groc. El dia 27 de març no va ser escollit a l’atzar, sinó que és el dia en que en Seth va ser sotmès a un segon trasplantament de medul·la òssia, aquesta vegada donada pel seu pare. Cal dir també que la malaltia que pateix en Seth està catalogada com una malaltia rara que fa especialment difícil portar una vida normal, ja que els que la pateixen són vulnerables a patir tot tipus d’infeccions, per això han de viure en un ambient esterilitzat completament, com l’habitació de l’hospital infantil Newcastle's Great North.
Aquesta entrada l’he escrita a partir de dos articles, un de europapress i l’altre de elmundo, tot i que em vaig assabentar de la notícia a través de l’aplicació snapchat, on els seus gestors van crear una recopilació de snaps (vídeos i fotografies) que els usuaris enviaven vestits de groc i que a la vegada tots els usuaris podien veure en la seva Història. Crec que és molt bonic que persones qualsevols puguem contribuir en una bona causa d’una manera tan simple com vestint de groc i publicant una foto. De la mateixa manera, penjar un vídeo a Internet per iniciar una campanya amb una finalitat positiva em sembla molt bona idea. En resum, utilitzar les xarxes socials com a medi de comunicació per causes tan bones com aquesta em sembla genial, ja que a la vegada que dones a conèixer realitats com és el SCID, dones a tothom la oportunitat d’aportar el seu gra de sorra.
Així doncs, si voleu saber més sobre en Seth, us podeu adreçar al blog que els seus pares escriuen, anomenat “Ourlittlehero”, on publiquen entrades per informar als seguidor sobre el dia a dia del seu fill.
Així doncs, si voleu saber més sobre en Seth, us podeu adreçar al blog que els seus pares escriuen, anomenat “Ourlittlehero”, on publiquen entrades per informar als seguidor sobre el dia a dia del seu fill.
Emma Planas Escapa
1r Batxillerat B
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada