Activitat "La llum a les ones del futur"
Acabem amb una activitat de creació científicoliterària. En el seminari de ciència i literatura hem comentat (o comentarem) que la ciència ficció és un gènere que serveix per reflexionar sobre el futur, o millor dit, sobre els futurs possibles. D'altra banda, el 2015 és l'any internacional de la llum.
Així que el cocktail està servit: heu d'elaborar un text literari amb el tema Què t'imagines que es podrà fer amb la llum en el futur?. Els millors treballs, es podran presentar al concurs La llum a les ones, que organitza l'Institut de Ciències FOtòniques (ICFO).
Pautes
- El text pot ser un poema o un relat breu de, com a màxim, 1000 paraules.
- S'ha d'inspirar en una de les il·lustracions del dibuixant Frank R. Paul.
- Es pot escriure en català, castellà o anglès.
- Hi ha d'aparèixer algun concepte, que hagi aparegut en la conferència del Marc Boada o que hagueu treballat en algun dels seminaris (excepte el de ciència i literatura).
- La data límit de lliurament és dilluns 13 d'abril.
Avaluació
- Es valorarà que el text:
- Segueixi les pautes anteriors
- Utilitzi conceptes científics
- Integri aquests conceptes amb la part narrativa o poètica
- Tingui qualitat literària
- Sigui original
- Tingui qualitat lingüística
Activitat "Propaganda d'un museu"
- Escull un museu, de la llista següent i ves-hi. Recorda que amb el carnet jove, o amb el carnet de Biblioteca és possible que hi tinguis descompte.
- Visita el museu sencer o només una part que sigui del teu interès.
- Elabora i edita un “anunci”, un mini-mural, un tríptic, un flyer, un fulletó, etc. per animar altres persones a visitar el museu o la part que tu hagis.
- Argumenta el que has fet amb un document de text on has d'afegir l’entrada al museu escanejada o fotografiada.
- La data de lliurament és el 13 de febrer (dues setmanes abans dels exàmens trimestrañs del segon trimestre)
- Aquest treball s'ha de presentar íntegrament en paper.
Activitat "La ciència al meu voltant"
L'objectiu d'aquesta activitat és que investigueu la relació entre diverses activitats científiques i el vostre entorn personal i familiar.
El funcionament de la tasca és el següent. Us plantegem 5 àmbits professionals de caire científic. Vosaltres heu de buscar persones relacionades amb el vostre entorn que es dediquin a cadascun d'aquests àmbits, entre vosaltres i aquestes persones hi ha d'haver com a molt 5 graus de separació.
Per exemple, podeu descobrir que una amiga d'un cosí d'una veïna del dentista de la vostra tieta treballa en un sincrotró i, per tant, es dedica a la física de partícules.
Heu d'anotar totes aquestes relacions en una plantilla com la del document següent:
A més, de tots els àmbits, n'heu de triar un i escriure una descripció de la feina que realitza la persona del vostre entorn que s'hi dedica.
Activitat de millora: publicacions al blog
Durant el 2n i 3r trimestre, el blog de CMC segueix obert a la vostra participació. Us convidem a compartir alguna de les informacions científiques següents:
- Un altre comentari d'una notícia científica
- Un comentari d'una conferència científica a la qual hagueu assistit o d'una exposició que hagueu visitat.
- Una proposta d'activitat científica que s'hagi de dur a terme properament.
Aquesta activitat, servirà per millorar la nota final de l'assignatura. Cada entrada correctament realitzada permetrà obtenir 2 dècimes extra, fins a un màxim d'1 punt. Com a màxim, es poden fer 3 entrades d'un mateix tipus.
Comentari de les notícies científiques
Tasca
- Aquesta activitat és individual.
- Cada alumne/a ha de triar un article o vídeo de caràcter científic i comentar-lo en aquest blog.
- La data límit per entregar aquesta feina és divendres 17 d'octubre.
Estructura del comentari
- Títol. No ha de ser el mateix que la notícia que hagueu triat. Ha de reflectir la lectura que vosaltres en feu.
- Imatge que il·lustri l'article o el vostre comentari Si és agafada d'Internet, heu de comprovar que la seva llicència de distribució us permeti usar-la i n'heu de citar la font.
- 1r bloc: Dades. Títol de l'article, autor/a, data, font i enllaç (si s'escau). Si es tracta d'un vídeo, podeu provar d'insertar-lo.
- 2n bloc: Resum de l'article. D'unes 150-200 paraules.
- 3r bloc: Anàlisi de l'article. Heu de valorar la qualitat de l'article o vídeo, tant des del punt de vista del contingut com des del punt de vista formal. En podeu destacar punts forts i punts febles. També podeu tractar d'establir relacions amb altres coneixements que tingueu. Finalment, hi heu d'incloure la vostra opinió personal.
- Paraules clau. Les heu d'incorporar com a etiquetes i no en el cos de l'entrada.
Avaluació
Es valorarà:
- Que respecteu les instruccions i els terminis d'entrega.
- Que hi hagi tots els apartats sol·licitats i que cadascun d'ells sigui complet.
- Que els textos siguin clars i correctes.
- Que el títol sigui original i coherent amb el vostre comentari.
- Que el resum expliqui les idees principals.
- Que l'anàlisi reflecteixi que heu comprès i reflexionat sobre l'article.
- Que la presentació sigui correcta (tipografies, titulars, mida de les imatges, etc.)
- Que afegiu comentaris pertinents i interessants a les entrades dels vostres companys i companyes.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada