dijous, 16 d’octubre del 2014

Que hi ha derrera d'un anunci de productes alimentaris
Com és que caiem en el parany de la publicitat?




He escollit l’anunci per a la televisió de la marca Bimbo , amb l’Eduard Punset  com a protagonista, presentant un pa 100% natural. És un publicitat que transmet als consumidors confiança mitjançant  l’imatge del protagonista. Solament perquè aparegui un científic de renom, ja sembla que sigui un producte de molt saludable .
L’anunci consisteix en que l’Eduard Punset, va a  casa d’unes noies, a porta-lis un paquet de pa Bimbo 100% Natural.  Amb la pregunta de  “ ¿Comes sin pan?”.  Elles sembla que no mengen pa ,  i ell els hi pregunta si  ho farien, si el pa fos 100%  natural?
Elles dubten; li pregunten si al ser natural  es posarà dur. L’Eduard Punset  diu que no i  ho justifica amb unes proves, on fa pensar que no porta ni additius ni substàncies químiques conservants. Que  tot és natural i que no és fa malbé gràcies el seu doble fornat.

Sota el meu punt de vista, a la publicitat que  es fa a la televisió  del  menjar, recolzant-se en arguments científics confonen els consumidors. Els compradors pensem que el fet que els productes vinguin guarnits amb dades científiques seran bons i fiables. Es una forma de fer que puc veure en aquest anunci i en molts altres sobre productes alimentaris.
En  una primera part del vídeo. El fet que apareixen noies saludables amb un bon aspecte físic i científic Eduard Punset, reconegut a nivell mundial. Afavoreix  que la gent perdi la percepció de la veritat. La presència de l’Eduard Punset dona credibilitat el producte que l’empresa vol vendre.
El raonament de tot es que pretén utilitzar la ciència per enmascara la realitat.


            Lluís Plaza i Chacón. 1r Batxillerat A

1 comentari:

  1. Lluís,
    estic d'acord amb el que dius, però això no només passa als anuncis de productes alimentaris, sinó a qualsevol altre. La publicitat és un mitjà molt enganyós, i sempre s'han utilitzat trucs per inculcar missatges a l'espectador de manera subtil. Com tu dius, el fet que siguin noies saludables, o que el protagonista sigui un científic conegut.
    Ara bé, en la meva opinió el vídeo és tan fals i l'escena tan artificial que li treu tota la gràcia o persuasió que pugui tenir. No vull fer publicitat, però sempre he pensat que els anuncis de Cocacola són dels més bons. Aquest és força lamentable (i ho dic sense intenció a ofendre a ningú a qui li agradi l'anunci o el Pa Bimbo, que per cert, també m'agrada).

    Kim López Güell
    1r Batxilerat B

    ResponElimina