Com és que caiem en el parany de la publicitat?
He escollit l’anunci per a la televisió de la marca Bimbo ,
amb l’Eduard Punset com a protagonista, presentant
un pa 100% natural. És un publicitat que transmet als consumidors confiança
mitjançant l’imatge del protagonista.
Solament perquè aparegui un científic de renom, ja sembla que sigui un producte
de molt saludable .
L’anunci consisteix en que l’Eduard Punset, va a casa d’unes noies, a porta-lis un paquet de pa
Bimbo 100% Natural. Amb la pregunta de “
¿Comes sin pan?”. Elles sembla que no
mengen pa , i ell els hi pregunta
si ho farien, si el pa fos 100% natural?
Elles dubten; li pregunten si al ser natural es posarà dur. L’Eduard Punset diu que no i
ho justifica amb unes proves, on fa pensar que no porta ni additius ni
substàncies químiques conservants. Que tot és natural i que no és fa malbé gràcies el
seu doble fornat.
Sota el meu punt de vista, a la publicitat que es fa a la televisió del menjar, recolzant-se en arguments científics
confonen els consumidors. Els compradors pensem que el fet que els productes
vinguin guarnits amb dades científiques seran bons i fiables. Es una forma de
fer que puc veure en aquest anunci i en molts altres sobre productes
alimentaris.
En una primera part
del vídeo. El fet que apareixen noies saludables amb un bon aspecte físic i
científic Eduard Punset, reconegut a nivell mundial. Afavoreix que la gent perdi la percepció de la veritat. La
presència de l’Eduard Punset dona credibilitat el producte que l’empresa vol
vendre.
El raonament de tot es que pretén utilitzar la ciència per
enmascara la realitat.
Lluís Plaza
i Chacón. 1r Batxillerat A
Lluís,
ResponEliminaestic d'acord amb el que dius, però això no només passa als anuncis de productes alimentaris, sinó a qualsevol altre. La publicitat és un mitjà molt enganyós, i sempre s'han utilitzat trucs per inculcar missatges a l'espectador de manera subtil. Com tu dius, el fet que siguin noies saludables, o que el protagonista sigui un científic conegut.
Ara bé, en la meva opinió el vídeo és tan fals i l'escena tan artificial que li treu tota la gràcia o persuasió que pugui tenir. No vull fer publicitat, però sempre he pensat que els anuncis de Cocacola són dels més bons. Aquest és força lamentable (i ho dic sense intenció a ofendre a ningú a qui li agradi l'anunci o el Pa Bimbo, que per cert, també m'agrada).
Kim López Güell
1r Batxilerat B